Malapasqua & Bohol

6 mei 2017 - Loboc, Filipijnen

Hoi lieve nieuwe volgers!

We vertoeven alweer in een week in de Tropen, dus tijd voor ons eerste reisverslag! Woensdag zijn we om 06:00 onze hardverdiende reis begonnen. First stop: de Filippijnen. Na 32 uur wakker te zijn geweest ploffen we neer in ons eerste hostel van de komende vier maanden in Cebu. Van de stad zelf hebben we niet veel meegekregen, want de volgende ochtend gaan we linea recta door naar het pareltje Malapasqua. Na een lange busreis stappen we op de boot richting dit kleine stukje paradijs op aarde. En daar is niets van overdreven! We worden wakker in onze beach bungalow en beginnen die ochtend direct met onze eerste les van de PADI open water cursus. Dit was eigenlijk alleen maar theorie, maar ook dat was al leuk met onze gezellige instucteur Freddy. De dagen daarna staan eigenlijk ook alleen maar in het teken van duiken. Na dagenlang vaardigheden oefenen is het tijd voor onze échte eerste duik. We gaan naar een schitterend koraalrif en genieten daar van de mooie kleuren van het koraal, zeepaardjes, zeeslangen en oneindig veel soorten vissen. De laatste dag op Malapasqua (woensdag) laten we ook zeker niet ongemerkt voorbijgaan. We staan al vroeg op voor de populaire thresure shark duik. En dat was écht geweldig! Een beetje spannend in het begin, maar het zijn echt hele mooie dieren en eigenlijk vooral heel erg schattig.

Eind van de ochtend vervolgen we onze reis naar Bohol. We ontmoeten Alies bij de haven naar dit eiland toe. Na een dikke knuffel stappen we in de boot richting Tagbilaran. We verblijven in het kleine stadje Loboc direct aan de Loboc-rivier. Ook hier is weer genoeg te doen. We huren twee scooters en toeren het eiland rond. We bezoeken de Chocolate Hills, de Pangas Falls en last but not least: Spookdiertjes! Dit zijn denk ik wel de allersnoepigste beestjes op aarde. Het is eigenlijk gewoon een tien centimeter klein aapje met ogen veeel te groot voor zijn mini hoofdje.

Onze laatste dag op Bohol is alweer aangebroken, maar ook hier maken we een mooie dag van. We gaan zo een bezoek brengen aan het Loboc Adventure park waar we een zipline over de Loboc-rivier gaan doen. En dan is het tijd voor een lekkere hotelovernachting in Cebu. Kunnen we stiekem toch wel even gebruiken na ons primitieve hutje met flinke spinnen en een kamerrat. En dan... Palawan!!

Tot snel!

1. Marcel van der Straaten:
    6 mei 2017
    Jos & Jelske. leuk om te lezen en te zien wat jullie allemaal meemaken. Ik ben jaloers op wat jullie allemaal zien. Blijf genieten en we zien graag jullie volgende reisverslagen tegemoet
  2. Femke van der Straaten:
    Jos& jelske
    Wat leuk jullie reisverhalen van de eerste week. Erg leuk om het te lezen. Nog heel veel plezier!
    Heel veel groetjes,
    Femke
  3. Henk Snikkers:
    6 mei 2017
    Leuk om te zien dat jullie het naar de zin hebben. Veel plezier!
  4. Jelco van der straaten:
    7 mei 2017
    Hey jos en jelske
    Nog veel plezier met jullie reis groetjes uit nederland