El Nido & Port Barton

21 mei 2017 - San Vicente, Filipijnen

Wat gaat de tijd snel zeg! Onze eerste bestemming, de Filippijnen, zit er al bijna op! Vanaf Puerto Princesa zijn we, zonder Alies mehhhh :'(, verder gereisd naar het noorden van Palawan. We verblijven hier in een bungalow aan t strand in het toeristische plaatsje El Nido. We zijn gelijk onder de indruk van de prachtige kleur van het water en de enorme rotsen die de horizon breken. Dit is écht een paradijs op aarde! We besluiten onze duikkennis die we hebben opgedaan in Malapasqua in de praktijk te brengen en boeken een duiktrip van maarliefst drie duiken. De beroemde koraalriffen van Malapasqua vind je hier misschien niet, maar wij hebben niéts te klagen! Het is allemaal super mooi en zien zelfs een paar zeeschildpadden! De dag erna is minstens net zo leuk met een bezoekje aan de Bacquit Archipel. Dit is een groepje eilanden met allerlei bijzondere en mooie uitzichten. We zwemmen en snorkelen in de Big Lagoon, Small Lagoon en Secret Lagoon (zie foto's). Deze dag is ongetwijfeld één van de hoogtepunten van Palawan! En ja, ja... wat is een vakantie met Jelske zonder een tweede ziekenhuisbezoek? Diezelfde avond begin ik me ziek te voelen en de drie dagen daaropvolgend lig ik aaneengesloten in bed en een ochtend in het ziekenhuis. Gelukkig slaan de medicijnen snel aan en gaat het de dag erop al een stuk beter! Helaas hebben we te veel tijd verloren om ook nog naar het eiland Coron te gaan (wat ook een hoogtepunt schijnt te zijn). In plaats daarvan gaan we weer een stukje zuidelijker naar Port Barton. En dit is nog een stukje authentiek Filippijnen. Slecht een paar kleine resorts en weinig toeristen. Om het nog mooier te maken verblijven we weer in een bungalow direct aan het strand ;) Absoluut geen slecht alternatief dus! Er is hier misschien geen uitgebreid aanbod van tours, maar genoeg te zien! We rusten nog een dag uit en gaan daarna op pad naar een paar watervallen. Na een flinke wandeling in de hitte plonsen we in het ijskoude water en hangen we ons reishangmatje op om een lekker middagje te chillen. Vandaag hebben we ook maar weer van de rust genoten en bereiden we ons voor om weer terug te gaan naar Puerto Princesa voor onze vlucht naar........ Kota Kinabalu, Maleisië!!!